30 January 2011

Must Read..(^_^)

Hi Salam to all..


Tajuk entri kali ni mcm gempak je kot nak suruh baca tapi takde ape pon, just bosan ni tak tau nak buat ape..Dah la 2 hari ni hujan xhenti²...Tapi jangan mengeluh bila hujan, kan hujan tu bawa rezeki kat kita..Bersyukurlah ye..So xde keje duduk kat rumah ni aku update blog jela..Lama dah xupdate blog ni..Saja nak cerita pengalaman aku praktikal dah seminggu ni..So far okay la..Xdela pressure sangat keje ni..Huhu..
Keje aku senang je, macam biasala budak² praktikal, xsah kalau xkene buat "filing"..Kene susun² dokumen² customer yang nak buat pembiayaan...Pembiayaan ok, bukan "loan" or "pinjaman"..Kene wat offer letter, rejection letter..Kene call customer nak bgtau pembiayaan dah approved or call mintak detail² diaorg yang xlengkap..Banyak lagi la, aku tak tau nak sebut apa istilah kerja yang aku buat tu..Hehehe..


Antara pengalaman yang aku dapat or belajar bila dah praktikal ni..Ngee~

  • Mcm biasa la..Dapat kawan baru of course..!!
  • Aku belajar bangun awal and tido awal..!! Haha..Sekarang ni before pukul 12 aku dah tido dah..Memang xboleh tahan lagi dah nak tido lambat²..Tapi before ni pon aku mmg tido awal, tapi sejak kenal "si dia" tu aku asyik tido lambat je, mane tak nya nak kene teman "dia" ape sume kan..Huhu~
  • Baru aku tahu betapa nikmatnya "weekend" bagi orang² yang dah bekerja...Heaven gler duk rumah tdo je keje aku..Maklum la weekdays xdapat nak rehat secukupnya..
  • Aku dapat nama baru..Haha..Ada staf² bank yang panggil aku dengan nama "AL"...Ape kejadahnye itu...Haha..Aku xtau ape sebab diaorng panggil aku "AL" je..Nama aku dahla pendek dia lagi nak pendekkan nama aku..Kadang² aku xperasan jugak bila diaorg panggil nickname baru aku tu..
  • Dari segi bekerja plak, aku dah tau ape prosedur² untuk buat pembiayaan, mcm mana proses² dari mula sampailah pembiayaan itu diluluskan..Kira² ape sume tu la..Tau tentang produk² yang ada di Bank Rakyat..
So far ni je kot pengalaman yang aku dapat and ingat nak tulis sekarang ni..Kalau ada lagi nanti aku update lagi k..Heheh..Tapi memang best la keje ni...Baru tau mcm mana susah nak carik duit...Ni jela nak cyte setakat ni..Nanti² aku update lagi lah ye..Take care..Bubye..


Share

No comments:

Post a Comment