16 January 2011

Mood : Demam

Hai all...Lama dah xupdate blog ni..Sebab tak tau nak tulis apa..Hmm..Aku baru je baik demam kot..Paling teruk penah aku kena..Hmm..Xdela baik sepenuhnya, still lagi cough ni..
Mula² ingat kene chicken pox..Sebab budak² ni kata petanda awal demam² and badan sengal²..Aku ada semua tanda tu, tapi xjuga timbul² chicken pox nye..Hehe..At last xboleh tahan terpaksa la pergi hospital..Mula² jumpa HA (Health Assistant kot!)..Dia detect yang demam aku ni bukan demam biasa..Waaaa!! Ape lagi aku dah mengigil² dah, mak aku pun risau gler..HA tu refer kat Doctor plak..Check punya check sah la aku kene Denggi..!! Suspect jela..Doctor tanya aku macam², rumah aku macam mana, kawasan rumah aku ada orang datang "fogging" x..Dia tanya lagi apa rasa, tapi aku terpaksa la tipu² sikit sebab aku takot kena tahan wad..!! Takot la kene cucuk jarum, waa..Sakit²..Xmau aku..Dia tanya aku ada sengal² badan x..Aku ckp xde,..Tanya lagi gusi ade bdarah x..Aku ckp jugak xde padahal pagi tu time aku berus gigi tiba² time kumur tu merah je..Pelik jugak..Boleh buat main² lagi kan aku pasal "Denggi" ni..Hmm..Tapi Doc kata antibodi aku kuat..Dia bagi la antibiotik and ada la  4 - 5 jenis ubat lagi..Sekarang dah okay dah kot...Mak aku punyala rasa serba salah sebab dia ingat kerana dia banyak duk tanam² bunga kat rumah tu banyak pasu² xpakai jadi punca & penyebab aku kena suspek denggi..Heheh..Jom kte sama² kempen cegah denggi..Hehe..


 Hmm..Tu jela kot nak cyte..Nanti aku update lagi lah ye...Take care all...Hope all my followers and readers are in pink of health...Bubye~

Share

No comments:

Post a Comment