19 September 2011

New Semester

Hi.. Salam to uols...

First of all..Belum terlambat lagi kan nak wish Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin to all bloggers and to all my fellow friends.. 

Dalam korang yang masih lagi sambut Hari Raya Aidilfitri tu, aku kat sini dah pun start semester baru aku.. Dah 2 minggu dah masuk semester baru ni.. Alhamdulillah, result semester 1 aku sebelum ni boleh dibanggakan jugak lah.. Hahaha (Perasan{!!!}).. For sure maintain 3.00 and above.. Heheh.. 

Semester 2 ni aku ambik 5 paper.. Total 14 credit hours.. Aku kena ambik Macroeconomics, Business Communication 2, Information System Management, Strategic Management dan Research Methodology.. Semuanye core subjek.. Semua tough².. And some of the subjects i should not take for this semester but i have to because nak cukupkan 5 subjek.. Kalau tak, rugilah ambik 2-3 subjek je untuk semester panjang.. Bazir masa je.. 

Subjek Research Methodology, first class dah dapat assignment.. Kene buat research, then buat proposal, portfolio then present bila dah nak final nanti.. Memang terbaik la kan.. 
Yang Strategic Management pulak, lecturer aku suruh aku drop je subjek ni sebab ni subjek untuk budak² semester 7, budak² final year.. Yang aku ni baru je semester 2.. Hahaha.. Tapi lepas discuss dengan dekan aku ape sume, he let me take this subject because i meet the requirement to take this subject.. Hehe.. Most of the subjects dalam Barchelor in E-Business subjects structure aku dah ambik masa diploma dulu... 

Tahu tak total subjek yang aku kena ambik untuk degree ni semua nya 38 subjek.. Then aku dapat credit transfered untuk 13 subjek.. So tinggal lagi 25 subjects.. Aku dah ambik 3 subjects, so tinggal lagi 22 subjects.. Semester ni aku ambik 5 subjects, so tinggal lagi 17 subjects je lagi.. InsyaAllah lagi 4 or 5 semester je lagi.. Hmm, maybe June 2013 baru habis kot.. 2 tahun jugak lah kan.. Lama nye nak habis.. Otak dah tepu dah nak belajar.. Member² aku semua dah ada life sendiri.. Dah ada hala tujuan masing².. Yang dah kawen ramai.. Yang dah jadi mak bapak orang pon ramai dah.. Yang dah bercerai pon ada.. Hahaha.. Dah merepek dah ni.. Tension belum ape² assignment dah bertimbun....

Klah.. Ni je nak cerita.. Bosan² tak tahu nak buat apa.. :(

Salam uols.. Bubye


Share

1 comment: